立秋後湯水—金銀菜杏汁豬肺湯

爭秋奪暑,是指「立秋」和「處暑」之間的時間,雖然秋季已經來臨,但天氣仍然非常炎熱,故民間才有「秋老虎」之稱。不過立秋後清晨和晚間仍然有些少涼爽的感覺,一直要到「處暑」時節,氣温才開始變涼,同時亦表示炎熱的暑天真的要結束了。

立秋後的飲食宜以潤燥益氣為主,盡量少食辛辣、刺激、煎炸或燒烤類食物,宜多食水果蔬菜。白菜及白菜乾最適合爭秋奪暑季節食用,因為白菜能解熱除煩、通利腸胃。而白菜乾經加工曬製,除了清熱除燥,對天氣乾燥引起的咳嗽亦非常有益,所以新鮮白菜和菜乾煮的湯,俗稱為「金銀菜湯」,有除燥止咳療效,是乾燥季節的好湯水。湯料加入杏仁同煮,理咳之效尤佳,而中醫着重以形補形,金、銀菜配合豬肺,更有治療肺虛咳嗽、肺熱咳嗽、咯血之效。

用料是:白菜4兩,白菜乾2兩,杏仁粉1湯匙,豬肺1個,排骨4兩,生薑2片。

做法:白菜、菜乾浸洗;豬肺沖洗乾淨,切成塊後用白鑊略炒,再洗淨;排骨出水;先將排骨,豬肺用10碗水煮至大滾,加入白菜、菜乾,及一碗調成糊的杏仁粉,用中慢火煮2小時成5~6碗,即可連湯料同食。

~ 小貼士:現在很多豬肉檔有灌水沖洗乾淨的豬肺賣,買回家只需用生粉和鹽略洗,切塊後用白鑊炒片刻,將豬肺內的水迫出就可煲湯。煲好湯後的豬肺非常好味,可以做一味湯餸。如無杏仁粉,可用南、北杏1兩代替。

8 comments »

  1. 芳姐, said,
    9 8 月, 2020 @ 11:56 上午

    芳姐,請問我買的菜乾“au au脆”咁,唔知係唔係晒乾,是否無咁好?唔該!

  2. Bobby said,
    9 8 月, 2020 @ 1:16 上午

    芳姐,

    本身唔食內臟,有無其他代替?☺️

    另外唔係好習慣網頁變左,張相跌左落下面😑

    • 芳姐 said,
      9 8 月, 2020 @ 7:59 上午

      Bobby:
      可以用鷓鴣或鵪鶉代替.張相可以放上放落的,我初初因為網站做了些更改不太懂應用張相才會最後才放.

      • Bobby said,
        11 8 月, 2020 @ 1:15 上午

        芳姐,

        如果加左鷓鴣或鵪鶉,係米唔使加排骨?定話可以照加?但又好似太多肉甘。白菜仔就見有,大棵白菜好似唔多有,菜膽都見有,甘係米無所謂邊種?🤔
        習慣左睇相,吸引左先睇文章,一般人嘅壞習慣☺️

        • 芳姐 said,
          11 8 月, 2020 @ 7:46 上午

          Bobby:
          現在較少大棵白菜,可以用白菜仔.放了鷓鴣或鵪鶉就可以不用放排骨,除非家庭人很多才加多些肉以增加鮮味.

  3. Amy said,
    9 8 月, 2020 @ 12:49 上午

    芳姐除了街市那裏可買到菜亁

Leave a Comment