肺氣腫調理—無花果鮮百合魚腥草湯

長期吸煙人士到了一定年紀,很多都會出現肺部毛病,痰多咳嗽是必然的,嚴重可以出現入睡覺得呼吸困難,主要是煙中的尼古丁傷害了呼吸道,導致肺部腫大了。

除了吸煙者本身,身旁的伴侶也可能因長期吸入二手煙而出現類似症狀,所以為自己為家人都應該積極戒煙。

今天推介這款「無花果鮮百合魚腥草湯」簡單易煮,有清肺止咳、理氣通腑的功效。對肺熱咳嗽、咽乾喉痛、大便秘結者的肺氣腫人士很有幫助。

用料是:無花果5枚,鮮百合1兩,鮮魚腥草2兩,冰糖少許。

做法:無花果沖洗後剖開對半;鮮百合洗淨;鮮魚腥草切段後洗淨;全部材料用4碗半水煮20分鐘,加入冰糖煮溶成2碗即可供飲。

~ 小貼士:魚腥草含揮發油不宜久煮。此湯清香,對任何肺熱咳喘或肺結核出現氣促者都適合飲用。

11 comments »

  1. Kaman said,
    22 5 月, 2023 @ 2:08 下午

    芳姐,你好。

    小兒4歲,佢新年病到依家,開頭冇咳得咁勁,斷斷續續咳,我哋前後都睇左幾次兒科專科醫生,初時係普通傷風,之後話鼻水倒流咳,之後我哋都有睇3次中醫,後來愈咳愈勁,睇兒科醫生話氣管敏感,後來照肺係支氣管炎,食抗生素7日好左但第9日又差返,小朋友咳到唔停,瞓唔到覺,後來復活節10/4 開始發高燒,我哋入院醫生再照肺發現佢肺炎,中左4隻菌😭 要種豆打抗生素+出院食7日抗生素先好返。

    剛剛20/5開始流鼻水,鼻塞較勁,晚上瞓覺鼻水倒流有點咳,體溫偏高,醫生聽肺有痰聲,氣管有點敏感,要留意住。請問有甚麼湯水/食療幫助小朋友強健氣管及身體。是否要病好先可以飲用? 謝謝🙏

    • 芳姐 said,
      22 5 月, 2023 @ 4:54 下午

      Kaman:
      你可用虎乳靈芝3錢,川貝3錢,南北杏1兩,無花果3粒燉瘦肉湯供服,連服3劑,如有改善,停2天再服1療程,至康復為止.食療要有耐性,此湯補氣氣,健脾胃.化痰止咳.如鼻水多,另外用8朵辛夷花泡茶供服,可加蜜糖.每日1杯.

  2. 匿名訪客 said,
    9 5 月, 2023 @ 9:41 下午

    你好芳姐,小女4歲,自感冒吃完西藥後一到夜晚就咳,特別是睡覺時候咳到影響睡眠,聽到咳聲似有啖但無啖吐出,睡覺還會鼻塞,請問煲甚麼?謝謝

    • 芳姐 said,
      10 5 月, 2023 @ 2:56 下午

      訪客:
      你試蒸洋葱水供服,洋葱1個,去衣,切片放碗中,隔水蒸半小時,用湯匙壓洋葱汁,大約3湯匙供服,有助化痰止咳.一日可蒸2個洋葱水.

  3. Miffy said,
    9 5 月, 2023 @ 9:30 上午

    小兒五歲,近日晚上入睡不久便咳,聽起來是乾咳聲。早上起牀後便飲奶,不久又有咳聲和少許痰聲。請問怎好?謝謝

    • 芳姐 said,
      9 5 月, 2023 @ 7:41 下午

      Miffy:
      你試用桔餅1個切碎,北杏3錢,陳皮1個切碎,4碗水煮成2碗,一天分服,飲2劑,看能否改善?

  4. Yannis said,
    8 5 月, 2023 @ 4:38 下午

    芳姐、想問呢個湯喉嚨痕可以飲嗎?

    • 芳姐 said,
      8 5 月, 2023 @ 7:57 下午

      Yannis:
      喉嚨痕不宜太甜湯水,無花果可以用3粒,可以加3片生薑以袪風.

  5. 林小姐 said,
    7 5 月, 2023 @ 10:13 下午

    芳姐,43歲女,已有兩個小朋友分別2同7歲,生完都無什麼腰痛,但近排每排瞓醍後,腰總是腰酸酸痛痛咁,越瞓得耐就越痛,有食療可以幫忙下?謝謝

    • 林小姐 said,
      9 5 月, 2023 @ 10:52 下午

      芳姐,你能回覆一下?謝謝

      • 芳姐 said,
        10 5 月, 2023 @ 3:00 下午

        林小姐:
        腰痛要留意是否患骨質疏鬆!先用巴戟,杜仲各5錢,川牛膝3錢,紅棗5粒煲豬展湯,8碗水煮個半小時成4碗,可分2天服,連服2劑,飲4天,有助止腰痛.

Leave a Comment