消暑健脾去濕—節瓜眉豆冬菇豬展湯

炎炎夏日,最好用些瓜果類煲湯,有助消暑生津、解暑濕,但瓜果屬寒涼之品,有些人脾胃虛寒,面色較差,眼袋浮腫,受不住寒涼食物,不妨用較為有益正氣的節瓜煲湯

節瓜是冬瓜的嫩種,不太寒涼,味甘淡,有健脾化濕及利尿的功效。配合能補肝、益腸胃又清香味美的冬菇,加上理中益氣、補腎健胃的眉豆煲豬展湯,對夏日食慾不振,神疲乏力、口乾口渴、四肢浮腫人士甚為有益,能消暑熱、健脾胃、袪濕氣。

用料是:節瓜1~2個,眉豆1兩,冬菇4~5朵,生薑3片,豬展半斤。

做法:節瓜刮皮,洗淨切塊;眉豆浸洗,冬菇浸軟後去脚;豬展切塊後出水;全部材料用8碗水煮個半鐘成4碗即可連湯料同食。

~ 小貼士:節瓜現時當造,售價便宜。最好買翠綠色外皮有層絨毛,身形渾圓,長短適中者為佳。

14 comments »

  1. said,
    9 3 月, 2024 @ 8:33 上午

    芳姐你好,我先生3月6目因為肝,同腎衰弱已經走咗,在呢段時間裏多謝你的意見同寫很多湯水給我,衷心.多謝你,

  2. said,
    5 3 月, 2024 @ 5:43 上午

    芳姐你好,我又唔記得問你,啲烏雞煲完可否食用,同時你介紹呢款節瓜煲眉豆,冬菇湯,如果有痛風可飲用此湯嗎?唔該芳姐

    • 芳姐 said,
      5 3 月, 2024 @ 2:41 下午

      娟:
      湯料當然可以食用.有痛風豆類只適合用赤小豆,因為赤小豆含嘌呤少又能抑制尿酸.

  3. said,
    4 3 月, 2024 @ 8:51 上午

    芳姐你好,我唔記得問你,如果烏雞無新鮮可否買冰鮮,煲嘅時洗唔加片羌,唔該你芳姐

  4. 鴨鴨 said,
    20 8 月, 2023 @ 8:26 下午

    你好,芳姐!兩位小朋友眼白都比較藍,可以煲咩湯水改善到?謝謝🙏🏼

    • 芳姐 said,
      21 8 月, 2023 @ 12:42 下午

      鴨鴨:
      小朋友眼白藍可能氣血不足,尤其是缺乏鐵質,現在櫻桃,無花果,紅提子當造,可以給小朋友日常食用.黑色桑椹子,黑提子乾可以當零食.食療可用蓮藕1條,黑豆1兩,紅棗6粒,墨魚乾1隻煲排骨湯,煲夠2小時,全家可飲,一星期2劑,有助補血.

  5. 婷婷 said,
    28 7 月, 2023 @ 8:18 下午

    芳姐:

    你好!經期前眼皮重間中頭暈,好疲倦!可用食療舒緩?謝謝!

    • 芳姐 said,
      28 7 月, 2023 @ 9:53 下午

      婷婷:
      你可煲些四神排骨湯服,有助改善.四神湯主要材料是淮山,蓮子,芡實,茯苓各5錢,加5粒紅棗煲排骨或豬展湯都可以,全家可飲,最好吃些湯料.

      • said,
        4 3 月, 2024 @ 8:48 上午

        芳姐你好,我想問我先生未出院,暫時飲唔到四神湯煲烏雞,因為佢一陣間食呢隻藥,一陣食嗰隻藥,隔唔到時間飲藥材湯,所以我想煲番茄署仔煲百鰂,清燉烏雞或者煲烏雞,可否加啲百合,咁呢兩款湯辰咗西藥就跟住飲會唔相沖,芳姐仲有無啲湯水可以食咗西藥就唔洗相隔時間就可以跟住飲用,我真係好擔心佢有血癌呢種病,係唔係血氣唔好,飲烏雞湯會好啲,暫時如果清煲加百合有無問題,多謝你成日不厭其煩你為我解答,多謝你芳

        • 芳姐 said,
          4 3 月, 2024 @ 8:25 下午

          娟:
          可以加百合,百合含一些物質有助抑制癌細胞,又有清心安神作用.清燉烏雞湯亦佳,番茄薯仔鯽魚湯可以的,加些赤小豆同煮更佳.

        • said,
          5 3 月, 2024 @ 5:27 上午

          芳姐你好,我想問如果百合煲烏雞,同白鯽魚煲番茄,赤小豆湯,如果食完西藥無相隔時間就飲,會唔會同啲西藥相冲嗎?如果買唔到新鮮烏雞可否用冰鮮烏雞,唔該芳姐你的答覆

          • 芳姐 said,
            5 3 月, 2024 @ 2:39 下午

            娟:
            不相沖的,一般服西藥後1小時飲較佳.冰鮮烏雞盡量揀細隻的,因為少激素飼養.烏雞本身不太大隻才對.

Leave a Comment